Het bestuur

Rupert van Heijningen                        Voorzitter                                Advocaat, voorzitter van Vrienden van Den Haag. Daarnaast speelde hij in diverse toneelstukken en TV-series.

Rob de Nieuwe                    Penningmeester                      Voorheen Hoofd Financiën van het Frans Hals Museum en daarna tot en met 2022 Adviseur A afdeling ID Gemeente Haarlem.

Kees Vlaanderen                  Secretaris                          Programma- en filmmaker/(eind)redacteur bij de Nederlandse Publieke Omroep Human.

Ronald Venrooij,                  Bestuurslid                                directeur Corrosia Theater in Almere.

Dagelijkse leiding

Hans van Hechten

Artistiek Leider

Tot op heden ruim twintig theaterregies. Zijn eerste regie (Onder het Melkwoud van Dylan Thomas) beleefde een aantal extra voorstellingen. Daarna een aantal bewerkingen van klassieke stukken bij Theater te Water in Groningen. Met amateurs groots opgezette spektakels op locatie: Het jaar 1672, Brechts Driestuiversopera, en recent Shakespeares Vrolijke vrouwtjes van Windsor.
In 1998 een groot multicultureel project Trow Oso, met Karlijn Stoffels voor tekst en Maikel van Hetten in een van de rollen.
In 2014 regisseerde hij De vrek van Molière met professionele zwarte acteurs.
Het stuk was een publiek succes en beleefde meer dan veertig voorstellingen.
Website:
www.hansvanhechten.nl

Aart van der Kuijl

Zakelijk Adviseur

In 1989 studeerde hij af aan de UVA af in archeologie en kunstgeschiedenis.
Hij was curator van diverse exposities en manifestaties in Haarlem en omstreken.  Van 2005 tot 2010 was hij artistiek directeur van de Vishal in Haarlem.
In 2019 publiceerde hij een monografie over leven en werk van de laatmiddeleeuwse kunstenaar Geertgen tot Sint Jans (circa 1465-1495) met een expositie in het Frans Hals Museum.

Scroll naar boven